سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کسب درآمد از اینترنت

لوله پلی اتیلن یکی از انواع لوله های پلی اتیلنی است که می توان از آن در فشار های بین 3.2 تا 25 بار استفاده نمود. ویژگی های منحصر به فرد لوله های پلی اتیلن باعث شده که در طی چند سال گذشته سرعت رشد این لوله ها بسیار افزایش یابد. در بازار ایران لوله های پلی اتیلن با نام های، لوله پلی اتیلن فشار قوی، لوله های HDPE، لوله پلی اتیلن آبرسانی، لوله پلی اتیلن کشاورزی، لوله پلی اتیلن مخابراتی شناخته میشود.

 

لوله پلی اتیلن چیست؟

به لوله هایی گفته می شود که از مواد اولیه پلی اتیلنی تولید شده باشند
لوله های پلی اتیلن یکی از پرکاربردترین لوله ها مورد استفاده در صنعت و کشاورزی می باشند، این لوله های استوانه ای با توجه به درخواست مخاطب و شرایط پروژه طبق استاندارد و در فشارهای مختلف تولید می گردد، استفاده این لوله های برای انتقال گاز شهری، انتقال آب شهری، انتقال آب کشاورزی استفاده میشود.
طی چند سال اخیر تولید و استفاده لوله های پلی اتیلن به خاطر ویژگی های منحصر به فردی که دارد هر روز رو به افزایش می باشد.

 

سایز بندی لوله های پلی اتیلن

در جدول استاندارد INSO14427-2 تمامی سایزهای این لوله بر اساس میلیمتر آورده شده است همچنین جدول بر اساس ضخامت و وزن نیز می باشد.
لوله های پلی اتیلن فشار قوی از سایز 16 تا 450 برای آب و برای گاز از سایز 25 تا 225 میلیمتر می باشد.

 

خرید لوله پلی اتیلن

برای خرید لوله پلی اتیلن می توانید با مشاوران فنی مهندسی ما صحبت کنید تا انتخاب صحیح در لوله های خود داشته باشید.

لازم به ذکر است شرکت مهرآوند کلیه لوله های خود را 10 سال گارانتی می کند. بنابراین با خیال آسوده می توانید لوله خرید کنید.

 

مشخصات لوله پلی اتیلن سخت یا (HDPE)

وزن کم و راحتی در حمل
مقاوم در برابر ضربه
نصب راحت
مقاوم در برابر انواع مواد شیمیایی قلیایی
دارای اتصالات متنوع
مقاوم در برابر اشعه آفتاب و ازن

 

 

نوار آبی در کنار لوله های مشکی به چه معنی است؟

نوار آبی بر روی لوله های پلی اتیلن نشان دهنده نوع مصرف آن لوله می باشد به عنوان مثال برای لوله های پلی اتیلن گازی این نوار به رنگ زرد می باشد.

 

 

لوله های پلی اتیلن فشار قوی

این لوله در فشار های 3.2 تا 25 بار و در سایزهای 20 تا 450 میلی‌متر تولید می‌شود
ضخامت این لوله ها نسبت به سایر لوله ها بیشتر است و به این لوله ها اصطلاحا لوله های پلی اتیلن تحت فشار می گویند، لوله پلی اتیلن فشار قوی برای انتقال سیالات مجاز تحت فشار به کار می رود.
این لوله ها در معرض اشعه ماورای بنفش آفتاب قرار می گیرد بنابراین برای از بین نرفتن و افزایش طول عمر آن باید از مواد انتی UV در تولید آن استفاده شود.

 

 

کاربرد لوله های پلی اتیلن فشار قوی چیست؟

کاربرد لوله های پلی اتیلن فشار قوی و تحت فشار برای انتقال آب شهری و روستایی، انتقال گازهای طبیعی، کاور کابل های مخابرات، انتقال فاضلاب های صنعتی، آبیاری بارانی، انتقال آب در سطح زمین های شیب دار و شبکه های زهکشی استفاده می شود.

 

 

 

انواع مصرف لوله های پلی اتیلن سخت

لوله های پلی اتیلن آبرسانی

از این نوع لوله های پلی اتیلن به منظور انتقال آب کشاورزی استفاده می شود و بیشترین مصرف این لوله ها در صنعت کشاورزی می باشد.
لوله های پلی اتیلن آبرسانی معمولاً در فشارهای 6 تا 16 بار در سایزهای 20 تا 730 میلی متر تولید می شود.

 

لوله پلی اتیلن گازی

لوله های پلی اتیلن گازی به دلیل حساسیت بالا و دارای تاییدیه شرکت ملی گاز استاندارد din en1555-5 IGS_M_PI_014_03 می باشد، در فشارهای 12.5 و 16 بار در سایزهای 25 تا 225 میلیمتر و در گریدهای PE100 تولید و عرضه می گردد.

 

 

لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای

 یا لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای که جز لوله پلی اتیلن های نرم یا (LDPE) محسوب می‌شوند معمولاً در سایزهای 16 میلیمتر تولید و معمولا برای مصرف کشاورزی و باغی (آبیاری درختان) می باشد. این لوله ها قطره چکان ندارند، براساس نیاز در هر فاصله قطره چکان بر روی لوله نصب میشود.

 

گرید لوله های پلی اتیلن چیست؟

لوله های پلی اتیلن در دو گرید pe100 و pe80 تولید میشوند.

 

مزایای استفاده از لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن به دلیل سبکی وزن و بارگیری و حمل و نقل آسان موجب صرفه جویی هزینه و زمان میشود، خاصیت منحصر به فرد این لوله ها واکنش در برابر فرسودگی و مواد شیمیایی قلیایی می باشد.

 

 

مهرآوند