سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کسب درآمد از اینترنت

نظر

قیمت انواع لوله پلی اتیلن کشاورزی با توجه به نوع و جنس آن متفاوت است . لوله پلی اتیلن و روند رشد این نوع لوله و مواد پلاستیکی پلی اتیلن در صنعت دارای خواص و کاربرد هایی است که باعث شده در مدت زمان کوتاهی که از عمر تولید آن می گذرد باعث پیشرفت بالایی در خط تولید و کاربرد بسیاری در صنایع مختلف شود .

لوله کشی با لوله های پلی اتیلن یک روشی برای آسان شدن مشکلات در کشاورزی و صنعتی و کانال کشی میباشد. لوله پلی اتیلن را می توان در جاهای مختلف مثل زیر زمین و زیر دریا و دفنی استفاده کرد .این محصول را با حروف مختلفی می شناسند. این نوع لوله ها را برای عبور مواد شیمیایی خطرناک و گاز های فشار بالا و غیره استفاده می شود و بسیار قوی و انعطاف پذیری بالایی دارد .

لوله پلی اتیلن عمر طولانی دارد و نصب آن بدون مشکل است و مقاوم در برابر نور خورشید و مواد شیمیایی برخوردار است .

این نوع لوله ها در اتصال فاضلاب شهری و آبیاری باغ ها، در آبیاری قطره ای، به عنوان کانال های تهویه، پوشش کابل های برق، پوشش لوله های فلزی، گرمایش از کف ساختمان، در محل دفن زباله ها، انتقال کود و سموم کشاورزی، انتقال گاز و آبیاری بارانی و غیره استفاده می شود.

از مزایای این لوله ها می توان مقرون به صرفه بودن و فاقد خوردگی جوندگان و آموزش ساده و پوشش با کیفیت و فاقد زنگ زدگی اشاره کرد. برای استفاده از خطوط انتقال آب بدون شک می توان از لوله پلی اتیلن استفاده کرد.

یکی از موثر ترین فرآیند ساخت این لوله روش چند لایه بودن آن است و می توان محصولاتی تولید کرد نیاز های مصرف کنندگان را بر طرف کرد. این لوله دارای عمر پنج تا ده سال می باشد که مزایای دیگر آن مقاومت دما تا هزار و چهارصد سانتی گراد می باشد 

لوله پلی اتین گاز

لوله پلی اتیلن گاز از مواد پلیمری تولید می شود که وظیفه انتقال گاز را بر عهده دارد. این دسته از لوله ها در سایز ها و اندازه های مختلفی در سایز های کوچک مانند 25 میلی متر الی سایزهای بزرگ 160 میلی متر  تولید می شوند و  به صورت شاخه ای و کلافی بسته بندی و به فروش می رسند. لوله پلی اتیلن گازی در صنایع گوناگونی مانند صنعت نفت، صنعت گاز، صنعت پتروشیمی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

اغلب لوله پلی اتیلن گازی  به رنگ زرد در کارخانه ها تولید می شود و یا با نوار زرد رنگ در امتداد طول آن نشان داده می شود که با سایر انواع لوله پلی اتیلن قابل شناسایی باشد.

 

 

ویژگی لوله پلی اتیلن گاز

لوله پلی اتیلن گاز نسبت به سایر انواع لوله گاز مانند لوله فولادی دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری می باشند. همین ویژگی ها مسبب کاربرد بیشتر لوله پلی اتیلن گاز شده اند. از جمله ویژگی های لوله پلی اتیلن در زیر آورده شده اند.

  • مواد اولیه موجود در این دسته از لوله ها باعث عدم نشت دهی گاز از آنها می شود.
  • طول عمر لوله پلی اتیلن بسیار زیاد حدود 50 سال می باشد.
  • سبک وزن بودن این دسته از لوله ها مسبب حمل و نقل آسان تر و نصب سریع تر می گردد.
  • مواد تشکیل دهنده این لوله ها باعث می شوند که آنها در برابر شعله آتش مقاوم بشوند.
  • این لوله ها در برابر مواد شیمیایی مختلف مقاوم می باشند.
  • لوله پلی اتیلن گاز مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد خورنده و سایر مواد اسیدی و قلیایی دارد.
  • مقاومت در برابر ضربات فیزیکی و فشار های داخلی و خارجی مانند زلزله و رانش زمین در این دسته از لوله ها وجود دارد.
  • اتصال این لوله ها به وسیله اتصال الکتروفیوژن انجام می شوند که این نوع اتصال، محکم و بسیار بادوام محسوب می باشد.
  • این لوله ها نسبت به سایر انواع لوله گازی مقرون به صرفه تر می باشند و هزینه تعمیر و تعویض آنها نیز کمتر می باشند.

 

پیشنهاد: برای مشاهده بهترین قیمت ماشینکاری در بازار کلیک نمایید.

 

استانداردهای لوله پلی اتیلن گاز

لوله پلی اتیلن گاز بایستی بر اساس استانداردهای تبیین شده مانند استانداردهای ISO، ASTM، DIN و BS تولید شود تا لوله هایی با کیفیت مناسب ساخته و در بازار توزیع گردند.  همچنین تمامی لوله های تولیدی گاز باید برگه تاییدی از اداره گاز را دریافت نموده تا امکان تولید و فروش محصولات خود را داشته باشند. در صورتی که این برگه تاییدی را دریافت ننمایند، غیر قانونی بوده و امکان بهره برداری نخواهند داشت.

قبل از استفاده از لوله ها  آزمایشاتی بر روی لوله ها شامل تست ترکیدگی و تست هیدروستاتیک انجام خواهد شد تا از مرغوب بودن لوله ها اطمینان خاطر پیدا شود.

 

بر روی لوله ها تاریخ تولید آنها ذکر می شود و تا مدت حدود 6 ماه تاریخ انقضا دارند. در صورتی که تاریخ انقضا لوله ها گذشته باشد امکان استفاده و به کارگیری لوله ها وجود نخواهد داشت و در صورت استفاده، احتمال خرابی این لوله ها بسیار بالا می باشد و ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را به مصرف کنندگان آنها وارد نمایند.

با شروع انقلاب صنعتی در جهان کشور های پیشرفته سعی در به روز کردن تکنولوژی و زیر ساختار های خود کرده اند. از دیر باز کشور آمریکا و بعد کشور هایی چون انگلیس فرانسه درانتقال گاز شهری و روستایی از خطوط لوله های پلی اتیلن گازرسانی استفاده می کردند و امروز لوله پلی اتیلن در کل جهان وظیفه انتقال آب و گاز به شهرها و روستاها را دارند.

این لوله ها به گونه ای جایگزین لوله های فلزی سابق در صنعت گازرسانی شده اند زیرا لوله های فلزی دارای ضریب ایمنی پایینی بود و در صورت بروز خطا، موجب اتفاقات جبران ناپذیری می شد.

 

ویژگی های لوله های پلی اتیلن گازرسانی

فرمول C2H4-C2H4-C2H4 که نشانگر ساختار زنجیر غول آسای پلی اتیلن است، ساختار لوله های پلی اتیلن را تشکیل می دهد.

در حقیقت پلی اتیلن نوعی پلیمراست که در برابر ضربه و حرارت مقاومت بالایی دارد و همینطور در زمین های سخت وسنگلاخ هم با خم های مجاز مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل سبکی، حمل ونقل هم به سهولت انجام می گیرد و امکان برش دادن و حلقه کردن لوله ها تا اندازه 125میلیمتر در طول تا 600 متر میسر است.

این لوله های پلی اتیلن گازرسانی به دلیل ویژگی های ساختاری مناسب، به طور گسترده ای در دنیا برای مصارف گوناگون استفاده می شود و یکی از پرمصرف ترین پلیمرها است.

 

مزایای کاربردی لوله های پلی اتیلن گازرسانی

لوله های پلی اتیلن گازرسانی به دلیل ویژگی های کاربردی بالا به طور گسترده در لوله های گازرسانی استفاده می شوند. لوله های پلی اتیلن در برابر لرزش، ارتعاش و فشارهای زمینی و همچنین رانش زمین، دارای مقاومت و استحکام در سطح بالایی هستند.

همچنین این لوله ها در سطح زیر دریا با فشار بالا نیز مقاوم هستند. یکی از مهمترین ویژگی های این لوله ها استحکام بالای آنها در برابر نور خوشید است که به دلیل وجود مواد آنتی UV (به میزان 2.5 درصد) در ساختار آنها میسر شده است همچنین این نوع لوله ها قابلیت جوشکاری آسان لوله با لوله و اتصالات فلنچی و رابط های پلی اتیلنی دارند.

 

 

لوله های پلی اتیلن گازرسانی در برابر سایش، خوردگی، پوسیدگی و جذب آب مقاوم هستند و جایگاه خود را در بیشتر کشورها و همچنین ایران در انتقال گاز در خطوط شهری و روستایی پیدا کرده است. عمر تخمین زده شده برای این لوله ها تا 50 سال می باشد.

 

ویژگی الاستیسیته لوله های پلی اتیلن

حالت الاستیسیته این لوله ها در اولین مورد موجب بالا بردن فاکتور ایمنی این لوله ها (SF=1.25 و SF=1.6) و در دومین مورد موجب سهولت در نصب و قرارگیری آنها شده است. همچنین این خاصیت سبب شده است که در صورت ایجاد شکست و ترکیدگی، شکست به صورت عرضی (نوک منقاری) ایجاد شود و همین امر موجب ایمنی بالاتر و هزینه کمتر در جبران خسارت می شود.

یکی دیگر از موارد مهم انتخاب این لوله ها در صنعت گازرسانی، تحمل فشار بالای آنها تا 16 بار است. در قدیم از لوله های فلزی برای انتقال گاز استفاده می شد که دارای ضریب ایمنی بالایی نبود و باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیری می شد.

لوله های پلی اتیلن گازرسانی به دلیل خاصیت الاستیسیته از بروز انفجار های بزرگ جلوگیری می کنند و موجب نجات جان بسیاری از خانواده ها شده است.

 

 

عبور گاز از درون لوله پلی اتیلن

لایه درونی لوله های با جنس پلی اتیلن بسیار صاف و صیقلی است و همین امر موجب به حداقل رساندن مقاومت عبوری و اصطحکاک در لوله می شود.

در هنگام تولید نیز باید توجه داشت که سطح لوله تولیدی باید عاری از هر گونه ناصافی و زبری باشد زیرا این نواحی زبر و ناصاف منجر به بروز اصطکاک و ایجاد گرمای ناشی از اصطکاک خواهد شد که در ادامه شکست لوله را نتیجه می دهد.

 

عبور سیالات در داخل لوله به صورت یکنواخت و ثابت در تمام طول عمر لوله است.

 

شرکت مهرآوند مشهد یک از بهترین تولید کننده لوله های پلی اتیلن گازی در مشهد:

عضو سایت EP شرکت ملی نفت ایران

عضو وندور لیست شرکت گاز ایران

گواهی نامه تشویقی استاندارد گاز به شماره 11233-1و2

گواهینامه تایید صلاحیت شرکتهای تولید کننده از شرکت ملی گاز

 

انواع استفاده از لوله های پلی اتیلن گازی

از لوله های پلی اتیلن گازی برای انتقال انواع گاز طبیعی، گاز مایع (ال پی جی)، گاز پروپان و گاز کشی خانگی استفاده میشود

 

مزیت های استفاده از لوله های پلی اتیلن گازی

لوله های پلی اتیلن مزیت های بسیار زیادی دارد اما ما در اینجا به مزیت های مهم می پردازیم

 

1.عمر طولانی مدت لوله

لوله پلی اتیلن گاز رسانی عمر بین 50 تا 100 سال دارد و این یعنی کاهش هزینه در نگهداری و تعمیرات

 

2.مقاوم در برابر خوردگی و اثرات مواد شیمیایی و فیزیکی

لوله پلی اتیلن گازرسانی از مقاومت شیمیایی بسیار بالایی برخوردار هستند در مقابله ترکیبات شیمیایی، جوندگان و سیالات قلیایی بسیار مقاوم میباشد.

 

3.قابلیت انعطاف پذیری بالای لوله های پلی اتیلن گازرسانی

لوله های پلی اتیلن گازرسانی تا حدود 25 برابر قطر لوله قابل خم شدن است که این مسئله باعث می شود در بسیاری از موارد برای تغییر زاویه خط لوله نیاز به اتصال نباشد از سوی دیگر انعطاف پذیری لوله های پلی اتیلن گازرسانی در مناطق زلزله خیز توجیه پذیر است.

 

4.اتصالات آسان لوله های پلی اتیلن گازرسانی

لوله های پلی اتیلن گازی به راحتی به همدیگر متصل می شوند این در صورتی است که دیگر لوله ها گاز رسانی به سختی متصل می شوند و معمولا نشت دهی بالای دارند، این مزیت در انتقال خطوط پرفشار بسیار حائز اهمیت است

 

5.قیمت مقرون به صرفه بودن نسبت به لوله های فولادی

قیمت پایین لوله های پلی ایتلین گازی

 

6.قابلیت اسکوییز لول های پلی اتیلن گازی

لوله های پلی اتیلن گازی در هنگام اجرای پروژه در صورت ایجاد عیب امکان اسکوییز کردنش وجود دارد

 

معایب لوله های پلی اتیلن گازی

لوله های پلی اتیلن در حالت کلی معایب خاصی ندارند اما در ادامه به چند مورد آن اشاره می کنیم

1.لوله پلی اتیلن گازی ممکن است در حین جا به جای دچار آسیب و خراشیدگی شود که به همین علت حمل لوله های گاز دارای بسته بندی خاصی می باشند.

2.لوله های پلی اتیلن خاصیت ضد اشتعال پذیری ندارند و در هنگام آتش سوزی آتش به روی لوله به سرعت شعله ور می شود

3.افت فشار در مدت زمان طولانی

 

اتصالات پلی اتیلین گازی

در حالت کلی دو نوع اتصال وجود دارد

  1. جوش الکتروفیوژن
  2. جوش ذوبی سربه سر

 

مزیت جوشهای الکتروفیوژن

1.انعطاف بالا

2.اتصال آسان و سریع

3.استحکام بالا در برابر زلزله و رانش زمین

4.مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمایی

5.عایق بندی 100%

6.جنس اتصالات الکتروفیوژن  جنس  PE100  و رده فشاری 16 بار و سایز های مختلف از سایز 20 تا 250

 

انواع اتصالات الکتروفیوژن

  1. لوله به لوله
  2. لوله به ذانو
  3. لوله به بوبلین

 

جوش ذوبی سر به سر

در اتصالات جوشی در جوشکاری به روش سر به سر که درآن اتصلات خاصی به نام کوپلر که داری سیتمک مقاومت الکتریکی جهت ایجاد گرمای لازم برای ذوب سطح جوش مورد استفاده قرار می گیرد